חדר בריחה בתוך מזוודה
מהו סוד היזמות? מאיפה נולדים הרעיונות החדשניים ומה נותן את הכוח להגשמתם?
בתור משחקולוגית שהיא גם יזמית, אני מאמינה שהדרך הטובה ביותר למצוא את התשובות היא, כמובן, באמצעות משחק!
חדר בריחה – מזוודות סוד היזמות – משחק גיבוש מלא ערך, בהשראת גדולי היזמים של זמננו, והדרך שלהם להצלחה.
חוויה מרעננת ומעוררת מחשבה על ההזדמנויות שנמצאות בדרכו של כל אחד ליזום ולשנות.
בסדנא חוויתית המייצרת מעורבות של המשתתפים
נלמד תוך כדיי עשייה את מודל דיסני להצלחה
"למעשה היו שלושה וולט שונים: החולם, המציאותי והמבקר, אתה אף פעם לא ידעת מראש מי מהם בא לפגישה איתך…“
(אנימטור שעבד עם וולט דיסני)
החולם – רואה את התמונה הגדולה
המציאותי – פורט אותה לפעולות קונקרטיות ופועל להגשמתה
והמבקר – יכול להיות ביקורתי ושיפוטי אבל מאיר דברים שנעלמו מהעין.
בפעילות יעברו המשתתפים דרך מודל ההצלחה:
בשלב הראשון – נעסוק בחולם – Why – חזון, ערכים ומוטיבציה
בשלב השני – נלמד את דרכו של המציאות – How – מיומנויות נדרשות
ובשלב השלישי – נעסוק במתודה של המבקר – What – התפתחות כתוצאה מכישלונות, טעויות וביקורת.
חדר בריחה - מזוודות סוד היזמות - מה הסיפור?
עקיבא און (או בקיצור קיבעון)
נרתם לסייע לרובוטים להשתלט על העולם.
כדי להצליח במשימתו, עליו למנוע מבני האדם ליזום דברים חדשים, עליו לפגוע ביצירתיות,
לחזק את יכולת ההתנגדות שלהם לשינויים ובעיקר למנוע מהם לשתף פעולה.
לשם כך הוא ארז את כל סודות היזמות –
הכלים, המיומנויות, והערכים, בקופסאות,
לפי מודל ההצלחה של אחד מגדולי היזמים
של המאה ה-20 – וולט דיסני.
הוא תכנן לנסוע לאחד האיים הנידחים באוקיאנוס השקט
ולהחביא אותן שם.
למרבה המזל בבדיקת המכס, גילו את המחדל
והחרימו לו את כל הקופסאות.
והנה הן כאן – עדיין נעולות.
אז בואו יחד, נחשוב "מחוץ לקופסה"
ונוציא לאור מחדש את סודות היזמות האבודים.
חדר בריחה - מזוודות סוד היזמות - איך זה עובד?
סביב כל שולחן יושבת קבוצה של 6-8 משתתפים.
כל קבוצה מקבלת סט של 3 מזוודות נעולות, הנמצאות זו בתוך זו.
לכל מנעול יש קוד פתיחה בן 4 ספרות.
כדי לגלות את הקודים יש לפתור 12 כתבי חידה – 4 לכל מזוודה.
כל מזוודה מתייחסת לאספקט אחר של "מדעי האושר"
פתרון כתבי החידה מצריך שיתוף ידע ומשאבים ומייצר חיבור בין המשתתפים, שיתוף פעולה ולמידה חווייתית של מיומנויות וכלים חיוניים ליוזמה וחדשנות.
המשחק מעניק למשתתפים הזדמנות להתבוננות מעצימה פנימית וחיצונית. הפעילות המשחקית היא מעין מיקרוקוסמוס של המציאות היומיומית
וכמרחב מוגן היא מאפשרת בחינה מחדש של דרכי התמודדות עם משברים, הזדמנויות, הצלחה וכישלון.
לאחר המשחק נערך תהליך עיבוד בו ניתן גם להעמיק את הדיון על השלכות המשחק על תהליכים מקצועיים, על פי הצורך שלכם.
במהלך העיבוד יישאלו המשתתפים שאלות על רגשות, מחשבות ותובנות שעלו בזמן המשחק המשותף.
לדוגמה:
- מה למדת על עצמך בפעילות?
- מה היית עושה אחרת, בדיעבד?
- איך הרגשת אל מול האתגרים?
- האם לקחת חלק, האם התבוננת? האם נעזרת בחברי הקבוצה?
- הובלת או שנתת לאחרים להוביל?
- האם גילית במהלך הפעילות משהו שמקביל להתנהלות המקצועית או האישית שלך?
רוצים להזמין משחק? צרו קשר או בואו לדבר איתי על זה בווטסאp
לאלו הזדמנויות ומטרות מתאים המשחק?
- ליצירת הכרות בלתי אמצעית בין חברי צוותים חדשים
- לחיזוק הקשר וריענון צוותים ותיקים ו"עייפים"
- לפעילות מהנה, שוברת שגרה וממלאת מצברים
- לגיוס מוטיבציה לקראת אתגרים הדורשים יוזמה וחדשנות
- לפעילות שמטרתה לאבחן חוזקות וכישורים של עובדים חדשים
(בזמן משחק זונחים המשתתפים חלק גדול מהמגננות הפסיכולוגיות שלהם וניתן לצפות באין מפרע ביכולתם לעבוד בצוות ובתפקיד שהם נוטים לקחת בפעולה משותפת)
קצת עלי
משחקולוגית ארגונית, מומחית בהנגשת ידע וביצירת קשרים וחיבורים, בעלת שלושה עסקים מצליחים ואין-ספור שיתופי פעולה עסקיים נוספים.
מנהלת קהילה של כ-22,000 נשים.
מחברת הספר "הדרך לארץ הא"ס" (ארץ הזדמנויות אין סופיות).
מרצה ומפתחת תוכן חווייתי לארגונים, עוסקת כבר שנים ארוכות בהטמעה חווייתית של מיומנויות העולם המשתנה, לחברות וארגונים עסקיים, קהילות ומוסדות חינוך.
לקריאה נוספת עלי
על המשחקולוגיות
מומחיות בהפיכת תוכן "כבד" לחווייתי ופיתוח משחקים בהתאמה אישית לארגונים, קהילות ומוסדות חינוך.
שיתוף פעולה של 3 משחקולוגיות – נורית אורבך, גלי אשכול ואני – ממציאות מכונת הרעיונות הבלתי נגמרים.
לקריאה נוספת על המשחקולוגיות