בפעם האחרונה כתבתי כאן על פילוסופיית הדג, שהתגבשה כתוצאה מהתבוננות על שוק דגים מקומי בסיאטל.
צוות המקום שאף להתפרסם בעולם ואחרי בניית תכנית עסקית פשוטה, הפך Pike's Place לשוק הדגים הכי מפורסם בעולם והם מוצפים בתיירים מדי יום.
פילוסופיית fish! היא פילוסופיה פשוטה בת 4 עקרונות:
- לשחק
- לבחור בגישה חיובית
- לעשות למישהו את היום
- להיות נוכח
רוצים לבחור בגישה חיובית? בבקשה!
בפוסט האחרון שלי כאן התמקדתי ב"לבחור בגישה חיובית" ואכן זה מה שעשיתי מאז.
בשלושת החודשים האחרונים פיתחתי, יחד עם חברותי "המשחקולוגיות", משחק שכל כולו גישה חיובית.
אלה הן "מזוודות הסוד לחיים טובים"– חדר בריחה נייד שכל מטרתו היא פיצוח הקוד לאושר אמיתי.
היום אני רוצה להתמקד בעיקרון השלישי של פילוסופיית הדג: לעשות למישהו את היום.
מה זה בעצם אומר: "לעשות למישהו את היום"?
איך העיקרון הזה משתלב בעולם העבודה הארגוני?
גם אלה בינינו שמשתדלים להיות נחמדים ככל הניתן,
לא מגיעים בדרך כלל ליום עבודה עם החלטה "לעשות למישהו את היום"
וההחלטה הזו היא שיכולה לעשות את ההבדל.
ההבדל בין שירות טוב לשירות יוצא דופן;
ההבדל בין מקום עבודה סטנדרטי למקום שכיף להגיע אליו
(ולא רק כדי שיעשו לך את היום, אלא גם כדי לעשות את היום לאחרים);
או בקיצור – ההבדל בין שוק דגים מקומי לשוק הדגים המפורסם בעולם.
5 דרכים פשוטות לעשות למישהו את היום
אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואכן גם כאן המעשים הקטנים ביותר הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר.
- אמרו שלום למי שסביבכם ושאלו אותם לשלומם.
- שאלו אנשים סביבכם על נושאים שמעניינים אותם והקשיבו לתשובה.
- הציעו למישהו עזרה שחורגת מתחום האחריות שלכם.
- אם מישהו סביבכם עצוב או שמח יותר מהרגיל, נסו לשוחח איתו על זה.
- היו ערניים לשינויים קטנים אצל הסובבים אתכם – תספורת חדשה או בגד חדש, שינוי הרגלים, והראו להם ששמתם לב.
איך זה עובד?
כל הרעיון ב"לעשות למישהו את היום" הוא פשוט לעשות. בלי לצפות לתמורה, בלי לשאול איך זה עובד.
התמורה הנפלאה היא פשוט הידיעה שעשית למישהו את היום… וזה ממכר.
אבל כמו בפתגם העתיק: "שלח לחמך על פני המים, כי ברוב ימים תמצאהו" – כשמפיצים טוב מקבלים טוב בחזרה.